امام صادق (ع): «... به خدا سوگند رهبر آینده، عدالت را به درون خانههای آنها خواهد برد، چنان که سرما و گرما به درون خانهها نفوذ میکند»
نظامهای قضایی، اصلاحی بنیادین میشود، و قاضیانی عدل محور بر سرکار خواهند آمد، و در برابر هر بیدادی و تجاوزی، با دقیقترین شیوههای دادرسی، حق را به حقدار میرسانند، و مجرمان را بویژه مجرمان اقتصادی را با هر مدرک و شاهد ساختگی و پول و پارتی محکوم خواهند کرد، و امنیت، فراگیر خواهد شد، و ضعیفان از توانمندان هراسی نخواهند داشت.
نقشۀ جهانی که انسان برای آینده ترسیم میکند، و انتظار آن را دارد، باید از اموری که همواره بشریت را آزار دادهاست بدور باشد، و زمینهها و علل و عوامل آنها از بن برآمده باشد. مسائلی از این دست:
1. بی عدالتی و بیدادگری
2. نابرابری و تبعیض و زندگی طبقاتی
3. حکومتهای خودمحور و خودکامه و غیرمردمی
4. افکار و اندیشههای خرافی و نادرست و انحطاطی
5. خانوادههای متلاشی و از هم گسیخته
6. جهل و نادانی بویژه در مسائل ماورای طبیعی
7. ویژهسازی منابع ثروت و کوتاه کردن دست تودههای نیازمند، و ...
در آن دوران آرمانی چنین معیارهای ضدانسانی نباید وجود داشته باشد، و انسانها باید به رفاه همگانی برسند، و بیدادگریهای خرد و کلان ریشه کن گردد، و نابرابریها و طبقه پروریها و سرمایه سالاریها ریشه سوزی شود، حکومتهای مردمی و خدمتگزار بر سرکار آیند، و خانوادهها استواری و اصالت خویش را بازیابند، و جهل و نادانی و خرافهگرایی رخت بربندد، و عقاید و باورهای ناب و سره جایگزین آنها شود، و سرانجام زمستان سرد زندگی سپری گردد، و بهاران شاداب زندگی رخ نماید، و عدالت راستین بویژه عدالت اقتصادی به ژرفای خانهها نفوذ کند، و همه چیز در چارچوب عدل و حق قرار گیرد، و همگان به زیستی در خور انسان دست یابند.
امام صادق (ع): «... به خدا سوگند رهبر آینده، عدالت را به درون خانههای آنها خواهد برد، چنان که سرما و گرما به درون خانهها نفوذ میکند»
نظامهای قضایی، اصلاحی بنیادین میشود، و قاضیانی عدل محور بر سرکار خواهند آمد، و در برابر هر بیدادی و تجاوزی، با دقیقترین شیوههای دادرسی، حق را به حقدار میرسانند، و مجرمان را بویژه مجرمان اقتصادی را با هر مدرک و شاهد ساختگی و پول و پارتی محکوم خواهند کرد، و امنیت، فراگیر خواهد شد، و ضعیفان از توانمندان هراسی نخواهند داشت.