« سه‌شنبه, 29 اسفند 1402 »
 
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 112 مورد
 » مقاله ثبت شده: 71 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 208 نفر
 » بازدید امروز: 13 نفر
 » بازدید دیروز: 152 نفر
 » کل بازدید: 1,981,079 نفر
 » میانگین: 339 نفر

 

مسجد غدیر

بهترين و برترين قطعه‌های زمين «مسجد» است و زيباترين نام‌ها «غدير». و اين دو زيبا در كنار هم، نام «مسجد غدير» را در اين مؤسسه شكل داده‌اند. مسجد غدير در سمت راست سرسراي ورودي مؤسسه قرار دارد. بيش از هرچيز، محراب چشمگير آن بيننده را به نظاره وا مي‌دارد.

در هسته اين محراب، طرح و نماد «قلم» از عمق رابطه انديشه و قلم با خدا، نماز و نيايش حكايت می‌كند . 

 

نماز جماعت

 

اينجا فرهنگ ارزش‌گذاري به كتاب، انديشه و فكر در نماد قلم در محراب مسجد خودنمايي كرده است. طرح قلم محراب با اُرسي زيباي آن با جلوه‌ای رنگارنگ نشان از تنوع در فكر و انديشه ديني دارد. در دوسوی محراب آیات قرآن، نام‌های خدا و اسماء ائمه(ع) و نام شهدای کربلا همراه با کتیبه نوشته سوره هل اتی بر معنویت و استواری آن افزوده است. آب نمايي زيبا در ورودي مسجد چشم نوازي مي‌كند.

 

محراب مسجد غدیر

 

درهاي مسجد حاصل هنر خاتم‌كاران هنرآفرين اين ديار است كه هنر خويش را و قف آرمانهاي آييني خود كرده‌اند. اكنون هر ظهر و شب مسجد غدیر با آواي دل‌انگيز قرآن و اذان، طالبان دانش و پژوهشگران را از سالن مطالعه كتابخانه الغدير و مردان و زنان نمازگزار را به خود مي‌خواند و در روزها و شب‌ها به ويژه ماه رمضان و ايام محرم برنامه‌هاي مذهبي مسجد اعم از منبر و سخنرانی، تلاشي ديگر براي پر بار شدن فرهنگ ديني جامعه ماست.

اُرسی محراب

درب ورودی مسجد غدیرنمای بیرونی مسجد




جستجو   


 
کتاب نوشته هایتان را نگهداری کنید که در آینده ی نزدیک به آن نیازمند حواهید شد.
«امام صادق(ع)» 
 


Design: DibaGroup
Powered by DCMS 3.2